ԱՄՆ նախագահ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ կքննարկի Իրանը կրկին ռմբակոծելու հնարավորությունը, եթե Թեհրանն ուրանը հարստացնի մինչև «տագնապալի» մակարդակի։ Թրամփը հավելել է, որ կցանկանար տեսնել, թե ինչպես են Միջազգային ատոմային էներգիայի գործակալության կամ այլ հեղինակավոր աղբյուրի տեսուչները ստուգում Իրանի միջուկային օբյեկտներն անցյալ շաբաթավերջին դրանց ռմբակոծությունից հետո։               
 

Հաղթության և հավիտենական կյանքի խորհրդանիշը

Հաղթության և հավիտենական  կյանքի խորհրդանիշը
16.05.2014 | 10:48

Մեր կյանքում մշտապես լինում են հրաշքներ, սակայն նույնիսկ այդ հրաշքները տեսնելով` շարունակում ենք ապրել այն առօրյայով, որն ինքնակենտրոն է և առնչվում է մեր անձնական խնդիրներին: Այնուամենայնիվ Արարիչը հարկ եղած դեպքում բացահայտում է հրաշքների երկնային տեսիլքները` աշխարհի առօրյայի մեջ մխրճված մարդկանց աչքերը բացելով և պատգամելով չմոռանալ հոգևոր կյանքի կարևորության մասին: Սույն իրողությունները մարդկանց ևս մեկ անգամ կոչում են հոգևոր արթնության` վկայակոչելով այս աշխարհի ժամանակավոր լինելու հանգամանքը և պատասխանատու լինելու կատարած արարքների, գործերի համար, որպեսզի աստվածային դրոշմի լույսն արտացոլվի մեր ժամանակավոր անցած ուղու վրա և անսահման տիեզերքում ուղեկցի մեզ դեպի Երկնավոր Հոր թագավորությունը` ստանալու համար հավիտենական երջանկության պարգևները: Աստվածային ուղեցույցի հաղթության նշաններից է Սուրբ Խաչի երևման տեսիլքը:

Քրիստոնյայի կյանքում այն էական նշանակություն ունի, որովհետև հաղթության և հավիտենական կյանքի խորհրդանիշն է: Հռոմեական կայսրության ժամանակ խաչը մահապարտներին անարգելու և նախատելու համար էր: Խաչում էին միայն ստրուկներին, հանցագործներին, որոնք հռոմեական քաղաքացիություն չունեին, ինչպես, օրինակ` սբ Պետրոս առաքյալին խաչեցին, որովհետև հրեա էր և հռոմեական քաղաքացիություն չուներ, իսկ սբ Պողոս առաքյալին չխաչեցին, այլ գլխատեցին, քանի որ Հռոմեական կայսրության քաղաքացի էր: Խաչելությունը ոչ միայն անպատվաբեր մի վախճան էր համարվում, այլև հին աշխարհի ամենադաժան պատիժներից մեկն էր: Դատապարտյալին գամում էին խաչին` ենթարկելով զանազան մարմնական խոշտանգումների: Մահապարտը երկար տանջվելուց հետո ավանդում էր հոգին: Այդ ժամանակներում այդ գործիքը մահվան խորհրդանիշն էր: Սակայն մեր Տեր և Փրկիչ Հիսուս Քրիստոսը խաչափայտի վրա փրկեց մարդկությանը, և եթե մինչև Քրիստոսը խաչն անարգանքի և նախատինքի նշանն էր, ապա Տիրոջ խաչելությամբ այն դարձավ կյանքի խորհուրդ: Քրիստոսն իր փրկագործության խորհրդով խաչը վերածեց հաղթության նշանի: Եվ այս գիտակցությամբ է, որ սբ Պողոս առաքյալն ի լուր բոլորի ազդարարում է. «Սակայն քա՛վ լիցի, որ ես պարծենամ այլ բանով, քան միայն մեր Տիրոջ Հիսուս Քրիստոսի խաչով» (Գաղ. 6.14): Տերունական նշանը քրիստոնյաների համար պարծանքների պարծանքն է ու Աստծո անսահման սիրո արտահայտությունն է անկյալ մարդու նկատմամբ: Անհավատ ու Քրիստոսին չընդունող մարդկանց համար խաչի վրա Քրիստոսի այս զոհողությունն անիմաստ և անհասկանալի է թվում, բայց մեզ համար, որ մեր սրտերի մեջ ընդունել ենք Հիսուս Քրիստոսին, խաչը դարձել է փրկության գրավականը: Որոշ աղանդներ, մասնավորաբար ներկայումս «Եհովայի վկաները», ամեն ինչ անում են, որ քրիստոնեական խաչի նշանը եղծեն, այլափոխեն, որովհետև, փոխելով հաղթության խորհրդանշանը, փոխում են նաև բովանդակությունը և իմաստը՝ աննկատելիորեն մարդուն շեղելով քրիստոնեական դավանանքից ու Քրիստոսից: Նրանք փորձում են մարդկանց հավատացնել, որ Քրիստոսը խաչվել է ոչ թե մեր պատկերացրած խաչի վրա, այլ սյունի, գերանի վրա: Սակայն փաստերն այլ բան են վկայում, այստեղ միայն հիշատակենք Ավետարանից այն հատվածը, երբ առաքյալները հավաքված էին և դռները փակել էին, Հիսուսը հայտնվում է իրենց: Թովմաս առաքյալը այնտեղ չի լինում: Երբ այդ մասին պատմում են Թովմասին, նա ասում է. «Եթե չտեսնեմ Նրա ձեռքերի վրա մեխերի տեղը և իմ մատները մեխերի տեղը չդնեմ… չեմ հավատա» (Հովհ. 20, 25): Այստեղ ուշադրություն պետք է դարձնել մեխ «բառի» թվի վրա. այն հոգնակի է: Այսինքն` խոսքը մեկ մեխի մասին չի եղել: Ավետարանիչը, ով վկա է եղել խաչելությանը, օգտագործում է «մեխ» բառը հոգնակի թվով, քանի որ հակառակ դեպքում` ցցի վրա գամելու պարագայում, նա կօգտագործեր «մեխ» բառը եզակի թվով: Ինչպես ներկայումս «Եհովայի վկաներն» է մարդկանց փորձում մոլորեցնել, 4-րդ դարում ստեղծվել էր նմանօրինակ իրավիճակ, երբ արիոսականությունը ջանք էր գործադրում գլուխ բարձրացնելու և քրիստոնեական աշխարհում իշխող դիրք գրավելու: Սակայն 351 թ. մայիսի 7-ին երկնքում երևում է Փրկչի խաչի նշանը` տարածվելով Գողգոթայից մինչև Ձիթենյաց լեռը: Այս դեպքին ականատես են լինում ոչ միայն Երուսաղեմի մեջ բնակվող քրիստոնյաները, այլև տարբեր դավանանքների ու կրոնների պատկանող մարդիկ: Խաչի պայծառ երևումից նույնիսկ արեգակն է մթագնում: Բոլորը շտապում են եկեղեցի՝ գոհություն հայտնելով Բարձրյալին, այս մեծ շնորհին արժանացած լինելու համար: Երկնային հրաշքի շնորհիվ շատերը հավատում են Հիսուսին, մկրտվում սուրբ Կյուրեղի ձեռքով` անդամագրվելով Քրիստոսի Եկեղեցուն: Սույն դեպքի առթիվ Կյուրեղ հայրապետը նամակ է գրում Բյուզանդիայի Կոստանդին կայսրին, որ Մեծն Կոստանդիանոսի որդին էր: Նամակում պատմում է Երուսաղեմի խաչի երևման մասին` հորդորելով, որ վերջինս հաստատ մնա իր քրիստոնեական ճշմարիտ հավատի մեջ, ինչպես նաև հավատարիմ նիկիական դավանությանը և հրաժարվի արիոսականներին պաշտպանելուց: Այս թուղթը 5-րդ դարում թարգմանվում է հայերեն և ընթերցվում է տոն օրվա առավոտյան ժամերգության ավարտին` կատարվող անդաստանից առաջ: Հայ առաքելական սուրբ եկեղեցին Խաչի տոնը նշում է տարին չորս անգամ: Սուրբ խաչի առաջին և ամենամեծ տոնը «Խաչվերացն» է, որը տոնում ենք սեպտեմբերի 14-ի մոտակա կիրակի օրը: Երկրորդ տոնը կոչվում է «Գյուտ Խաչի», երրորդն այս տոնն է, որը կոչվում է «Երեւման Սրբոյ Խաչին» և տոնվում է Ս. Զատկին հաջորդող հինգերորդ կիրակի օրը, իսկ չորրորդը կոչվում է «Վարագա Սուրբ Խաչի» տոն: Այս տարի Սուրբ Խաչի երևման տոնը նշվում է մայիսի 18-ին: Վերոհիշյալ տոնը մշտապես նշելով` եկեղեցին ամբողջ մարդկությանը հիշեցնում է Քրիստոսի անսահման սիրո ու մահվան հանդեպ տարած հաղթության մասին, ինչպես ասում է Հովհաննես Ավետարանիչը. «Քանի որ Աստված այնքան սիրեց աշխարհը, որ մինչև իսկ իր Միածին Որդուն տվեց, որպեսզի ով նրան հավատում է, չկորչի, այլ ընդունի հավիտենական կյանքը» (Հովհ. 3.16):


Տպագրության պատրաստեց
Հովհաննես ՄԱՆՈՒԿՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1599

Մեկնաբանություններ